Afscheid nemen bestaat niet.

23 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Donderdag en vrijdag 18-19 augustus
Het weer is niet zo best in Vietnam, wederom tyfoons en veel storm. We besluiten om Hanoi wat te verkennen en wat te gaan zwemmen. De boys gaan nog sporten en fitnessen. Of ik meega...? Nou nee dank je, wil geen enkele sportschool van binnen zien tijdens mijn vakantie... Het blijft regenen en waaien. Weer moeten er keuzes gemaakt worden. In Vietnam nog een dag of 5 blijven of al naar Thailand of toch nog Cambodja "volgens origineel plan" Maar voor de zoveelste keer... welk plan? Eli en Sebastian gaan over 2 dagen hier weg. Sebastian naar huis en Eli naar Singapore met zijn vriendin. Ik vraag aan Simon wat zijn plannen zijn, misschien vindt hij het leuk om mee naar Thailand te gaan? Ookal vliegt hij vanaf Hanoi-Vietnam. Wie weet valt er iets te regelen met tickets etc. We zoeken het uit... Er wordt zelfs even gedacht om nog terug te vliegen naar Hoi An en een strandje te pakken bij Lina. Het idee is leuk, ontzettend onpraktisch.

Zaterdag 20 augustus
Yes! Snel besloten, snel de motor verkocht, snel tickets geboekt, andere tickets omgezet en gaan met die banaan!! We gaan naar Thailand! Kost wat, heb je ook wat...;-) "It's all a part of the experience!" wordt er maar wat vaak geroepen. Super, Simon vond het een leuk idee om nog een paar dagen mee te gaan naar Thailand en vanaf daar terug te vliegen naar Amsterdam. Het was nog een heel gedoe en de motor moest verkocht worden. Best nog even een dingetje. Gelukkig staan er ook geen 3 miljoen motors te koop... verdorie. Haast! Simon verkoopt de motor uit noodzaak aan de wat goedkope kant. Maar weg is weg... ondertussen pak ik de backpacks in. We nemen helaas wat overhaast afscheid van de andere twee motormuizen. Wat een lol, wat een ervaring met deze gasten. Zoveel gezien en zoveel gedaan in een korte tijd. Van noord naar zuid en van zuid naar noord Vietnam in 3 weken tijd. Enorm genoten van deze reis in dit prachtige land. Na een soepel vluchtje van Hanoi naar Bangkok zoeken we een hostel uit dat er leuk uitziet. Is helemaal prima om hier de laatste dagen te slijten. We gaan een hapje en een drankje doen op het levendige maar drukke Khao san road. Het wordt stiekem weer laat met al dat geklets van ons. Voor de ervaring nemen we een tuktuk richting ons hostel. Onderweg zijn we getuigen van een heuse straatrace!! Fast and the furious op brommers!! Dat is lachen zeg. Ze gaan echt bizar hard! Snel maken we wat foto's en een filmpje.

Zondag 21 augustus
Bangkok verkennen en we gaan de stad door. Via een tuktuk chauffeur worden we gebracht naar een man die ons een tour probeert te verkopen. Over de rivier naar een floating market, naar What Po en grand palace. 4000 baht moest hij ervoor hebben... ja daag! We onderhandelen wat en komen er niet uit, lopen aan en 30 meter later staan ze achter ons. Oké oke... 2500 baht! Nee, 1800 baht! Is potverdorie veel geld voor hier hoor... oké oké oké oké, 2000 baht and two beer! Nee... 1800 baht! Dat bier kopen wij ergens anders voor 30 baht wel. Oké oké oké oké oké... hopla! Leuk dit! We komen bij een floating market, wat geen floating market is. Wel lekker eten voor een euro! Dan over de rivier naar What Po en onze boot haast zich er snel vandoor. Was dit het einde? Uhm... oké... We zien wel weer hoe we terug komen. Mooi om zo'n grote buddha te zien! Weliswaar met 500 man in een tempel maar geeft niet. Simon steekt nog een kaarsje aan. Een drankje hebben we verdiend! Twee van die zweetlellen bij elkaar, airco graag! Een rooftop bar in een groot hotel met waanzinnig uitzicht over Bangkok krijgen we te zien. We zitten er vrij lang. Hhmmmm, trek, tijd om te eten. Om de hoek zit Chinatown en kiezen ergens streetfood uit. Hier is het druk en willen we eten. Een menukaart met seafood. Ongelofelijk weer! We zitten er vrij lang. Fijne, maar ook pittige gesprekken komen tot stand. Het is niet alleen maar grappen en grollen. Een proost op onze reis! Simon, van origine Brabander, wonende in Amsterdam, werkend in Utrecht... Bedankt voor alles!!

Maandag 22 augustus
Laatste dag voor Simon, dus een tripje Ayutthaya wordt er gemaakt. Treinkaartje gekocht voor 60 cent en weer op pad. Geduld is een schone zaak blijkt maar weer als de trein een 1,5 uur later dan gepland vertrekt. Ach, we hebben de hele dag... Sjonge jonge, een lange en wederom zweterige treinreis. It's all a part of the experience!! Zodra we aankomen in Ayutthaya wordt er uiteraard direct aan alle kanten aan ons getrokken, tuktuk... taxi... bla bla bla. We gaan eerst even eten waarna we besluiten een brommer te huren en zelf op pad te gaan met de kaart. Fijn! Een dagje tempelen. We bezoeken er een stuk of 5. Dan zijn we er wel klaar mee, bijna 40 graden vandaag. Ben aan het slenteren en krijg op m'n donder van Simon dat ik zo langzaam loop ;-) Lekker terug, een hapje en drankje voor we weer in de trein stappen naar Bangkok. Het is ongelofelijk, maar er is geen moment dat we niks te kletsen hebben of überhaupt onze klep dicht hebben in al die tijd dat we samen reizen. Werkelijk over van alles. Snel douchen en onze laatste avond goed vieren!! Uh jep, een pittige avond volgt... Met een drankje, een drankje en nog een drankje.

Dinsdag 23 augustus
Auch... te laat gisteravond en te vroeg deze ochtend. Simon vertrekt naar huis. Ik ben voor het eerst sinds lange tijd alleen. Deze dag kom ik ook wel door. Nog 1 dag dan ga ik ook naar huis. Ben eraan toe, maar ook weer niet. Even neem ik de tijd om terug te kijken op de afgelopen 5 weken. Heb zoveel gezien, gedaan, de mooiste mensen mogen ontmoeten, kunnen genieten van de hele reis. Door deze blog te schrijven blijven de herinneringen nog beter in mijn hoofd en kan ik alles nog 1000 keer herbeleven. Kan niks anders zeggen dan... Wat een reis is het geweest! Een paar mensen zullen misschien nog eens terugkeren in de toekomst en een groot aantal niet. Het mooiste gedeelte van het reizen op deze manier zijn de mensen die je ontmoet maar ook tegelijkertijd het lastigste gedeelte omdat je steeds afscheid moet nemen... Ik had zo'n hekel aan Facebook en het blijkt zo makkelijk nu. Zo bestaat het afscheid nemen eigenlijk niet... Het beste van de reis? Er is geen specifiek iets wat het beste was. De olifanten, de caves, het rijden op de motor...? Geen idee. Spijt van keuzes die ik onderweg of impulsief gemaakt heb? Zeker weten van niet!!!
Bedankt voor het lezen en volgen van mijn reisverhalen via deze reisblog. Jullie reacties die ik krijg en heb gekregen maken het leuk om te maken en er tijd in te steken. Bij een volgende reis zou ik het weer zo doen. Tot snel, back to reality!!

1. Jeroen:
    23 augustus 2016
    5 heerlijke weken zeg! Goeie reis terug en tot snel!
  2. Janine:
    23 augustus 2016
    Super gave reis met mooie ervaringen en herinneringen!
    Veilige reis terug!
    X
  3. Janine:
    23 augustus 2016
    Wat een mooie ervaringen en herinneringen!
    Prachtige reis Linds.
    Veilige reis terug!
    X
  4. Mamske:
    23 augustus 2016
    Een hele mooie reis met heel veel mooie ervaringen en ontmoetingen! Maar zal blij zijn als je gewoon weer thuis bent. Goeie reis terug en tot gauw. Dikke Kus!
  5. Marian:
    23 augustus 2016
    Wat een mooie reis en super verteld.

een veilige terugreis

x
  6. Vincent:
    23 augustus 2016
    Heel erg leuk om je reisverslagen te lezen. Veilige vlucht terug lieverd.
  7. Ruud:
    23 augustus 2016
    Erg mooie verhalen zeg, van genoten.... Goede reis terug !!
  8. Frank:
    23 augustus 2016
    Pfff, Bijzondere dame ben je!
  9. Paps:
    23 augustus 2016
    Wauw, wat een leuke verhalen zeg. Maar hoor ze liever als je ze hier thuis tegen me verteld. Goede reis terug. Zal blij zijn als je weer thuis bent, mis je. Gr. Paps.
  10. Jezus je zus:
    23 augustus 2016
    Zussie!!! Ik ben zo blij als je weer thuis bent!! Leuk, hoor, die verhalen, maar vertel ze maar gewoon als je weer thuis bent en ik je vast kan houden en een dikke knuffel kan geven! Love you lots en sowieso tot vrijdag! Dikke kus xxx
  11. Tante Carry 😘:
    24 augustus 2016
    Nichtje!! Wat een mooie reis heb je weer gemaakt.
    Hele goeie reis terug en wij zien jou zondag.
    Dikke kussss
  12. Hans spiegels:
    24 augustus 2016
    Hoi Schoonheid wat een geweldig avontuur weer heb alle verslagen van je nu achter elkaar nogmaals gelezen , en kan eigenlijk maar een ding zeggen wat een reis meid geweldig beter mooier leuker kan eigenlijk niet alleen langer dat wel hahahah knuffel en tot gauw voor een echte knuffel .
  13. Frank Fonken:
    25 augustus 2016
    Ha Lindsay,
    Ook jij al weer thuis van een bijzondere reis.
    Leuk om je verhalen te lezen, hopelijk zie ik je nog een keertje in Oirschot of zo?
    Heel veel liefs en succes het komend jaar enne... op naar de volgende reiservaring!

Grt

Frank en Renée