Chiang Mai wat ben je mooi!!

29 juli 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Lieve mensen, lezers van mijn reisblogje. Super leuk jullie reacties en dat jullie het volgen. En wat een zorgen... Ik moet van mijn zus, zwager en maatje Nordin altijd "Beloofd" zeggen als ik weer iets uitvreet. Dus bij deze, ik zal uitkijken en voorzichtig zijn, ook zeker veel plezier beleven: BELOOFD!! Zelfs ik wil heelhuids naar huis, echt waar.

Maandag 25 juli
In de trein van Bangkok naar Chiang Mai, weet ik al dat ik verliefd ga worden op deze plek. Precies optijd vertrekt de trein. Met een slakkengangetje begint ie vooruit te komen. Ben eigenlijk wel blij met overdag reizen, zo zie je nog wat meer van het land. Geluk, er zit niemand naast me! Dat is voor de 11 uur die me staan te wachten wel relaxed. Helaas... na 2 uur komt er toch een dame naast me zitten. Goed, nog 9 uur te gaan!
'Savonds kom ik helemaal zweverig en zweterig van uren trein gehobbel aan en ik word in een "red car" gepropt met nog 6 anderen en naar mijn verblijf gebracht in Old town. Het is er donker en zie geen knoop. Aankomst hostel lijkt prima maar geen zak te doen! Er is NIEMAND! Even gauw wat te eten halen bij 7/11 want het is echt wel donker en veel tentjes zitter er hier niet in de straat. Fatsoenlijk eten doen we morgen wel weer. ( Haha, zo gaat dat ...) Dan maar optijd het bedje in vanavond voor een frisse dag morgen. Plots gaat mijn kamerdeur open en krijg ik 3 kamergenoten.

Dinsdag 26 juli
De kamergenoten blijken 3 kerels uit Engeland en super leuk! Jed, Liam en Ben. Zij zijn al 5 weken aan het reizen en hebben mooie verhalen van wat ze al hebben meegemaakt. Het klikt goed en de hele dag hebben we doorgebracht met zijn vieren. Blijkt dat ons hostel op een prima plek zit, maar in een zijstraatje. We besluiten met zijn vieren op pad te gaan vandaag. Prachtige tempels bekeken, lekker gegeten, night bazaar geweest, gezellig in een jazzbar een biertje gedronken (Wow die tikken een partijtje binnen met dit weer, poeh! ) kookcursus geregeld en met olifanten spelen voor komende dagen. Zin in! Meest indrukwekkende van vandaag? Een ceremonie van nieuwe jonge monniken... (Zie foto's)

Woensdag 27 juli
Koken!! Sja, voor degene die me kennen, ik ben een lekkerbek... Eet eigenlijk alles wel en probeer het ook. (Nou moet ik zeggen dat ik een interessant insectje toch oversla) Wederom gaan we met zijn vieren op pad. Eerst uitleg over de kruiden uit eigen tuin. Zo bijzonder en echt anders dan bij ons. Dat groeit hier gewoon! Ook kleine obergine(eggplant), ze zijn groen en rond. Anders dan de grote paarse die wij kennen. Na een rondje tuin naar de markt om uitleg te krijgen over verschillende soorten rijst en hoe je het moet wassen en moet garen. Eindelijk iets wat ik herken! Zo doen wij dat thuis ook!! Geleerd van mijn mamske, en zij natuurlijk weer van oma. Eerst rijst wassen... water erbij tot het net boven de rijst uitkomt. Ongeveer een vingerkootje boven de rijst. En garen maar in de stomer! Zo gek, maar dat gaf me het gevoel dat we het ook thuis op de juiste manier doen:-) De groep was een gevarieerde groep "koks". Een slecht Engels sprekend gezin uit Frankrijk met bloed chagrijnige dochters. Een dame uit Amerika. 2 dames uit Nederland waarvan Engels ook niet het sterkste punt was en nog een Nederlandse man waarvan zijn gezin wilden uitslapen. En wij, een bij elkaar geraapt zooitje. Wat een mooie, simpele, lekkere gerechten hebben we gemaakt. Pad Thai, groene/rode curry, loempia, Tom Yum soep. (Zie foto's) We begonnen met kleine bom smaakexplosie. Dan proef je echt alles, zoet, zuur, zout, bitter. Heel lekker! Ze geven je in ieder geval het gevoel, na 5 uur bezig te zijn geweest met eten en koken, dat je als een Master Chef a là Thailand terugkeert naar je verblijf.

Donderdag 28 juli
Beste dag tot nu toe... Spelen met olifanten!! Wauw wauw wauw... Kan er niks anders van zeggen dan dat. Wat een leuke, slimme, schattige, aandoenlijke, lompe;-) beesten. Het zijn natuurlijk Aziatische olifanten en kleiner dan de Afrikaanse blijkbaar. We hebben ze gevoerd, gewassen, gespeeld met ze, 3000 foto's gemaakt. Allemaal in de bergen van Chiang Mai. De olifanten zijn allemaal rescue olifanten uit gevangenschap of uit een circus. Er wordt niet gereden op de olifanten en dat wilden we ook niet, maar het verzorgen. Super om ze zo rond te zien lopen! Kan er heel lang over vertellen, maar de foto's spreken voor zich. De kleintjes waren zo schattig. Ze maakten ook bubbels in het water en sproeide iedereen nat. Alsof ze in een glas water met rietje bellen maakten. Na een hele dag vertroetelen van de olifanten, en zelf een modderbadje te hebben genomen, wordt het tijd om te wassen en naar een waterval te gaan. Het zag er fantastisch uit en je kon er lekker zwemmen. Frisjes, maar fijn. Gister hebben we al met zijn vieren besloten om sushi te gaan eten vanavond. Hmmmm sushi!! En na sushi kwam een potje poolen, een beetje karaoke zingen en bier drinken. En Mojito, of 2, of 3, weet niet meer precies. En een bucket appelsap... uhm Vodka. En tequila shots. (Ja hoor, ik vertel het gewoon allemaal eerlijk:-)) Na al dat een dikke afsluiter van een feest op straat! Leek wel een dancefestival! Wederom fantastische mensen leren kennen deze dag en ik zie wel hoe ik me voel de volgende dag.

Vrijdag 29 juli
Met een hele flinke kater (gek hè...ik drink nooit mee zeg je dan!) word ik na slechts 4 uur slapen wakker, maar wat was het een topdag gister! Iedereen voelt zich minder fit vandaag (echt mild uitgedrukt) en we besluiten dat deze dag een relax dag/regel dag wordt of in mijn geval een reisdag. Vandaag vlieg ik naar Laos! Luang Prabang. Wilde eigenlijk de slow boot nemen, maar dat zou 3 dagen duren. Zoveel tijd heb ik niet, dan maar vliegen. Hoewel ik er eigenlijk van baal om mijn nieuwe Engelse maatjes achter te laten, ga ik een nieuw avontuur tegemoet met nieuwe mensen...
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paps:
    29 juli 2016
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Mis je wel hoor.
    Maak er nog wat leuks van en hoop dat ik vlug weer iets van je hoor. enz.
  2. Lenna:
    29 juli 2016
    Hey lindsay! Wat een mooie tijd heb je daar zeg! Ben best wel een beetje jaloers!! Geniet er lekker van en op naar het volgend avontuur!
  3. Mamske:
    29 juli 2016
    Lindsay!! Al lekker veel leuke dingen gedaan in nog geen week! Mooie foto's en leuk verhaal. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Veel plezier en......uitkijken! Dikke kus!
  4. Jezus je zus:
    29 juli 2016
    Wauw, zussie, wauw!!! Heel gaaf!!! Maar wederom; voorzichtig!! Het ziet er echt te gek uit en blijf vooral lekker genieten! En wij... Wij zijn ook wel een beetje jaloers! Hihi!! Love you! Dikke kus xxx
  5. Rosalie:
    Geweldig! Leuke foto's
  6. Vincent:
    29 juli 2016
    Toppie dat je het zo naar je zin hebt. Geniet maar lekker van je vakantie, lieverd.
  7. Laurie:
    29 juli 2016
    Geweldig!!! Linds...jij doet dat GOED!!!
  8. Stefan:
    29 juli 2016
    Girl! Wat geweldig! Ik volg alles!
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslag.
  9. Hampie:
    Faaantaaastisch Lindsay
  10. Janine:
    Super gaaf Linds!!!!
    Enjoyyyyyy
    X
  11. Nordin bihaki:
    30 juli 2016
    Ben happy met je belofte !
    Maarehh wat een ervaring , reis en een leuk verhaal ...Ik ga al je reisverslagen verzamelen en verkopen als een leuk boek ! X
  12. Janine:
    30 juli 2016
    Wauw Linds wat super gaaf!
    Enjoyyyyyy!
    X
  13. Arthur Tadema:
    30 juli 2016
    Wat 'n mooi land Lins , mooie foto's en leuk verhaal , geniet vooral verder .
  14. Kris:
    O my God wauw! Geniet ervan meis. Ben mega jaloers. Take care. Knuffel
  15. Nancy:
    30 juli 2016
    Kicken zeg!! Wat gaaf wat je allemaal meemaakt. Topperrrr! Lekker genieten en je komt vast weer nieuwe leuke mensen tegen. X
  16. Arja:
    30 juli 2016
    Waaauw!!! Van de ene verbazing, in de andere verwondering!!! SUPER!!!
    Take care!
  17. Sandra:
    6 augustus 2016
    Verdorie Linds, wat ben je toch een mooie reis aan het maken!!!! Ik kreeg bij het lezen van chiang mail verhaal weemoed! Ik ben hier 2 jaar terug ook geweest en heb waarschijnlijk dezelfde olifantjes gewassen in de rivier! Veel plezier nog!!!Dikke kus