Heeeel veeeeel Iguazu :-)

28 juli 2017 - Puerto Iguazú, Argentinië

23-7-2017
Mensen, wat te gek weer jullie reacties via alle kanalen! Dat is een goede motivatie. Laatste dagje in Buenos Aires voordat ik verder ga reizen naar Iguazu watervallen in het noord oosten. Niets meer dan de markt van San Telmo bezoeken staat me te doen vandaag. Gisteravond nog even met een vrouw - Olga- hier uit het hostel een hapje gaan eten en een biertje gedronken. Zij is Poolse, werkt in Duitsland en is advocate. Ik verbaas me erover hoe "anders" de reizigers zijn hier in Zuid Amerika dan in Azië waar ik tot nu toe veel gereisd heb. De reizigers zijn vooral meer mijn leeftijd of ouder. Ben natuurlijk ook geen 18 meer!! Die biertjes waren goed trouwens, lekker lollig gingen we na een paar speciaalbiertjes naar ons bedje toe. Vandaag op de markt zocht ik niks in het bijzonder, maar vond wel het souvenirslepeltje die mijn oma spaart. Altijd voor iemand op vakantie gaat zegt ze, "vergeet m'n lepeltje niet hè?!" Oma, het lepeltje van Argentinië is binnen hoor!! Een lange markt, zeker een kilometer lang. Zo, deze dag wel doorgekomen. Gauw omkleden en in mijn trainingspakkie de nachtbus in. Het is goed dat niemand me kent hier, ik zie er niet uit! Ach, lekker sloeberen. Hup de nachtbus in, heerlijk een tukje doen...

24-07-2017
Weer aardig geslapen, wat een goede bus! Met tv scherm, diner, ontbijt.. Die 18 uur waren zo geen probleem! Ik word verblijd met een zonsopgang en een heel fijn uitzicht. Het is in het noorden warmer dan in het zuiden, jeuj krijg ik dan ook nog 5 dagen zomer! Prima hostel, leuke tuin, nette kamers en een zwembad. Geïnstalleerd en al, even in de tuin zitten, contact met thuis maken. Ik wil gaan eten en word aangesproken door een Nederlands meisje, Anne - Marije. Ze had gehoord dat er nog een Nederlandse in het hostel moest zijn, nou... Gevonden! Even kort gesproken en vertelde haar dat ik ging eten en nodige haar uit om mee te gaan. Leuke avond, lekker eten en goede wijn. Morgen naar Iguazu!

25-7-2017
Vroeg op! Maar het kan me niks schelen, ik vind het nu al leuk. Als er iets hoog op mijn lijstje staat om te doen deze vakantie dan is het dit wel... Bezoek aan Iguazu watervallen. Een van de 7 wereld wonderen! Met een klein groepje gaan we er naar toe. Een bond gezelschap van 3 Colombianen (een ouder stel en nog een vrouw, zij horen bij elkaar) , een Chinese vrouw en een man uit Puerto Rico. Allemaal even leuk. Dankzij de Colombianen is mijn woordenschat in het Spaans al met 5 woorden vergroot vandaag ;-)
Ik ben inmiddels zo enthousiast, loop maar een beetje door! Stom, het moet de hele dag duren natuurlijk. Ik hoef ook helemaal niet lang te wachten en word al gauw verrast met een waanzinnig uitzicht, met een monsterlijke hoeveelheid aan water dat er naar beneden brult en samen 275 watervallen vormen. Uiteraard is dit nog niet alles... Dit is pas 1 kant. Gedurende de dag kijk ik mijn ogen uit naar de watervallen, wat een uitzicht, wat een schitterende plek, dat dit toch is ontstaan in de wereld. Welis waar met nog 3000 anderen bekijken we dit natuurwonder. Maar het maakt niet uit. Ik vind het toch een partij bijzonder! De ene nog mooier dan de andere, nog groter. Morgen een kijkje nemen aan de Braziliaanse kant. Dat schijnt goed te zijn voor het mooie uitzicht. Kijk er weer naar uit...

26-07-2017:
Weer een snurkert op de kamer!! Wat heb ik daar toch een hekel aan zeg! Ik vind dat ze eerst een test moeten doen voordat je in een hostel mag slapen ofzo... Dat gezaagd de hele nacht, iedereen wakker houden, of lekker egoïstisch... Gewoon mij!! Word er ook een beetje boos van, dit is echt het ergste geluid ter wereld! 4.00 is het... 4.00 uur...
Oke oké... Ademen... Nee dit kan echt niet...
Ik klim uit bed en geef die man een zet! Zo dat heb ik nog nooit gedaan. Hahah, maar het is wel stil. Hopelijk blijft het zo.
Weer optijd op want de watervallen moeten ook bekeken worden vanuit de Braziliaanse kant, jaja. Voor het ultieme uitzicht moet je aan deze kant zijn, woooowwwwww... Dat is echt iets heel anders ook weer. Devils throat is aan de Braziliaanse kant nog beter te bewonderen. The two sisters, en three musketeers maken een verpletterende indruk. Nog even naar een ander uitzichtje staren en jezelf een douche geven doordat je zo dichtbij staat. Ook even een trap op voor het top uitzicht. Het was het 100% waard. Iguazu.... Check✅!!!

27-07-2017
Het is rustdag! De was doen en genieten van het zonnetje die hier heel fijn schijnt in Iguazu, het is overdag 30 graden. Wel heel goed te hebben die 30 graden. Wie weet hoe het weer waar is. Welkom in de onvoorspelbare winter van Zuid Amerika! Het kan sneeuwen, de zon kan schijnen, het kan vriezen... Goh, lijkt toch op de Nederlandse zomer dan ;-) Morgen vlieg ik naar Salta. Dat is afgelopen week al ergens geregeld. Mooi zo...
Sinds ik in Iguazu ben heb ik dus de Nederlandse Anne-Marije leren kennen en dat klikt goed. Zij is makkelijk in de ongang en het maakt haar ook niet zo veel uit. Net als ik, wat besluiteloos. Fijn, 2 van die types bij elkaar! Toch komen we samen tot goede ideeën, vinden we zelf. Ze reist met me mee naar Salta maar vertrekt vandaag met de bus, een kleine 24 uur reizen. Ik heb morgen het vliegtuig, vluchtje van 2 uur en we komen ongeveer tegelijk aan. Gisteravond onder het genot van een biertje hebben we een gesprek gehad met een Argentijnse man en veel tips gekregen over Salta. Leuk, moet helemaal goedkomen dit.
Ciao, tot in Salta!
Sorry dat de foto's ondersteboven, en een beetje vreemd. Het is allemaal via een app getypt en gepost. Toch veel plezier!!

1. Anthony:
    28 juli 2017
    Wéér de moeite waard om te lezen. Geniet van je avontuur en de wijn
  2. Thijs:
    Hee tijger, goed om nu ook te lezen hoe fantastisch je het hebt! Balen van die snurkers, maar zo te horen sla je je er wel doorheen!
    Geniet met volle teugen! Dikke kus
  3. Pim & Milou:
    28 juli 2017
    Ohhhh wat een avontuur! Klinkt allemaal zo gaaf. Ik ben jaloers! Zal je morgen wel missen hoor. Enjoy!! X
  4. Mamske:
    Lindsje! Prachtig die verhalen! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt en een dinnetje hebt gemaakt En hopen dat er geen snurkers meer je nachtrust verstoren. Veel plezier en blijf voorzichtig! Dikke
  5. Ingrid en Hans:
    28 juli 2017
    Hoi Lindsay, wat leuk dat je mijn geboorteland bezoekt! Brazilie is geweldig. Geniet er van!
    Dikke kus van Hans en Ingrid
  6. Marij:
    28 juli 2017
    Super mooi Lindsay, worden er jaloers van! Ben benieuwd naar de volgende verhalen gr.
  7. Jezus je zus:
    Zuske!! Leuk om je te lezen!
    En toch hoop ik dat je je stierlijk verveelt en dat je eerder naar huis komt!!! Hou van jou, je bitch-zuster dikke kus xxx
  8. Arthur Tadema:
    28 juli 2017
    Echt mooi die Iguazu gave foto's leuk verhaal Linds , tot Salta.....
  9. Bernadette:
    Wauw, je hebt niet gelogen! Wat een prachtige foto's! Hoop dat salta ook weer zo'n hoogtepunt wordt!
  10. Paps:
    29 juli 2017
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Coopertje heeft het ook naar zijn zin hier in het paradijs bij paps en mams. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Mis je
  11. Vincent:
    Heerlijk om te lezen Lindske. Ik blijf je reisverslagen lezen hoor. Heel veel plezier en pas goed op jezelf,avonturier. Trouwens,dat avontuurlijke in je heb je niet van een vreemde
  12. Lonneke:
    29 juli 2017
    Heerlijk verhaal. Enjoy!
  13. Rob:
    Leuk hoor! je schrijft net zo gezellig als dat je kletst ;) ;) veel plezier nog en fijn dat t allemaal goed gaat!
  14. Stefan:
    30 juli 2017
    Hey girl!
    Mooie verhalen en foto's!
  15. Frank:
    1 augustus 2017
    Pff, het is ff wennen al dat water wat verdwijnt in het niks en dan zie ik ook nog op een foto dat het water daar op een begeven moment verticaal weg loopt... lindsay! De wereld is plat, niet te ver reizen want je bent zo aan het einde!