Don't cry for me Argentina...

22 juli 2017 - Buenos Aires, Argentinië

19-07-2017
Een jaar later, met een nieuwe reisbestemming in het achterhoofd word er een ticket geboekt. Naar Zuid Amerika. Inderdaad, dit continent is groot, zeer groot. Dus laat ik wat specifieker zijn. Argentinië en Chili wil ik graag gaan bezoeken. De eindbestemming van mijn ticket is Buenos Aires. En ja, het is een retourtje ;-)

Argentinië, grenzend aan Chili, Uruguay, Paraguay en Brazilië. Het land van verschillende klimaten, van amazonegebied tot Patagonië. Maradona en Messi. De gauchos en de Argentijnse steaks. Maar laten we vooral onze eigen koningin Maxima niet vergeten.
Chili, het langste, smalste land ter wereld. Met de droogste woestijn ter wereld, de Chilleense wijnen, bekend om de rodeo, schitterende natuur, het Andes gebergte tussen Chili en Argentinië in. En uiteraard de paaseilanden.

Ik heb er zin in! Toch met enige spanning ga ik van huis weg. Oef, ik spreek de taal amper. Dat wordt daar vast beter hopelijk. Ooh had ik al verteld dat ik naar de winter ga? Mensen vragen zich af of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd ben?! Uh ja hoor, ipv het strand een keer naar de kou!
Planning? Welke planning? Meer dan een ticket en de eerste 3 overnachtingen heb ik niet nodig. En winterkleding deze keer :-)
We gaan elkaar weer treffen in Buenos Aires!

20-07-2017
Na een uurtje of 30 reizen kom ik aan, 20 uur vliegen, 7,5 uur tussenstop en dan nog met de bus en benenwagen naar hostel. De vluchten waren goed. Buiten het eten om heb ik m'n ogen niet open gehad waardoor ik denk dat ik fit ben. Het hostel heeft kleine kamers, maar is netjes. Vliegtuiggeur afspoelen en even de stad in. Ik ontmoet de Australische Travis en Zwitserse Patricia en zij wijzen me richting het water, soort van kanaal. Na een 20 min wandelen kom ik er aan en net er voorbij stuit ik op een park waar heel veel mensen spelen, praten, wandelen en relaxen. Dit bevalt me wel en ga ook ergens in het gras zitten. De zon trekt weg en na een uurtje hou ik het voor gezien. Nadenken over wat te eten vanavond!!

21-07-2017
Vanmorgen om 5.00 uur heb ik een nieuwe kamergenoot gekregen, die maakt al meteen een shit indruk. Die zaagt het hele hostel bij elkaar! De buren bonken op de muren en hij stopt ook nog wel eens met ademen en ineens komt er een motorzaag aan geluid uit!!! Op ZEKER dat ik een andere kamer wil vanavond! Ontbijt is pas om 8.00 uur, en wil er nog niet uit, dus muziekje op en uitzitten die handel. Vandaag een wandeling naar een wijk in Buenos Aires, La Boca. Het weer is goed en een gids komt een paar van ons hostel ophalen. We nemen eerst de bus naar de wijk, wandelen is in een bepaald deel te gevaarlijk. Eenmaal aangekomen zien we meteen een bijzonder deel. Het is er kleurrijk, levendig en het ruikt er lekker naar eten. Er wordt verteld over het Icoon Maradona. Zou dat een betere voetballer zijn geweest toen, dan Messi nu? Evita, wie was ze en wat betekent ze nu nog? Het stadion van Boca juniors waar Maradona speelde. We kunnen door met een volgende tour, maar ik besluit terug te gaan naar mijn hostel. Ik moet nog even regelen om weg te gaan over een paar dagen. Zondag wil ik naar de iguazu watervallen afreizen. Ooh en die andere kamer, die heb ik gekregen! Ze begrepen het helemaal, wwwhahahaha!!

22-07-2017
Buenos Aires, ik moest er even aan wennen... Tot ik vandaag een andere wijk heb ontdekt met de metro. De wijk Recoleta! Ofwel het Parijs van Buenos Aires. Hier ligt ook de beroemde begraafplaats Recoleta cemetery waar Evita begraven ligt en hoge piefen uit het leger en een paus... Hoe groter het graf, hoe meer geld de mensen zouden hebben gehad, of de familie nog heeft. Om een of andere reden geeft het altijd een beetje een luguber gevoel zo'n begraafplaats. Het is mooi, begrijp me niet verkeerd... Maar je ziet kisten staan, foto's erbij en een hoop toeristen...
Na een tijdje daar te hebben gewandeld ben ik de straat over gestoken en zag allemaal kraampjes, en eten en spulletjes en een stadstuin. Leuk, een Frans food festival! Een rondje gelopen, uiteraard gegeten en genoten van de zon bij het Hard Rock café. Whaaaaa toch zo in m'n uppie een beetje uitzoeken en ronddwalen geeft me een goed gevoel. Ik ben in BUENOS AIRES!!

1. Brigitte:
    22 juli 2017
    Leuk, leuk, leuk....om je te volgen
  2. Paps:
    23 juli 2017
    Leuk verslagje van de eerste dagen. Veel plezier,geniet ervan en kijk uit daar. Love you meissie
  3. Carry:
    23 juli 2017
    Gaaf nichtje, jou zo te volgen. Kijk alweer uit naar de volgende verhalen. Be safe❤
  4. Nordin bihaki:
    Woww !! Nice Nice
  5. Anelissa:
    23 juli 2017
    BB!!! Wat een geweldig verhaal.. ik leef met je me en ik hoop dat de hele reis zo goed gaat als tot nu toe. Nu begrijp je een beetje de liefde die ik heb voor Zuid Amerika!!! Lovu en laat ons meer weten.. snel!!! :) xxxx
  6. Luc:
    23 juli 2017
    Goed bezig moppie 30 uur reizen is al impressive. Meer foto's aub?
  7. Nancy:
    23 juli 2017
    Schattie, ben zo trots op jou. Wat ben jij aan het genieten. Leuke verhalen!!
  8. Judith:
    23 juli 2017
    Gaaf, je flikt het hem toch maar weer. Blijf vooral schrijven zodat wij mee kunnen genieten van al je avonturen.
    Mooi titel voor een kinderboek.... Linds op avontuur!
  9. Mamske:
    23 juli 2017
    Linsdje! Da's al een mooi begin van de nieuwe uitdaging! Have fun en doe voorzichtig!
  10. Henriette Peels:
    23 juli 2017
    Mooi om te lezen. Alleen jammer dat wij nu in Europa zijn en jij in "ons Buenos Aires". De recoleta is een half uurtje van ons huisje vandaan. Maar wil heel graag jouw avontuur meelezen. Heeeele goeie reis
  11. Hampie:
    23 juli 2017
    Super Linsay of is het superlindsay, weer een fantastisch avontuur voor de boeg. Geniet ervan meid en kom heel terug. Ik ga je natuurlijk weer volgen op je reis door dat verre Zuid Amerika.
    Groetjes
  12. Dave en Hans:
    Super gaaf! En heel stoer van je You go girl. GENIET
  13. Rob:
    23 juli 2017
    Heel leuk geschreven stukje, knap hoor dat je helemaal alleen op pad gaat! zou nix voor mij zijn...;)
    Veel plezier nog op je avontuur en de groeten van ons allemaal! XXX
  14. Bernadette:
    23 juli 2017
    You Go chica! Vul dat koffertje maar met mooie herinneringen!
  15. Frank Fonken:
    Ha Lindsay.

Zuid Amerika gaat je zeker goed bevallen!! Leuke verhalen al van je eerste dagen. Geniet!
  16. Anthony:
    23 juli 2017
    Het begin van je verhaal is (alwéér) top. Wachten op je nieuwe verhaal & foto's. Hou je haaks en have fun.
  17. Peter Paul:
    23 juli 2017
    Zit er nu al weer super uit
    Geniet er lekker van
  18. Raquel wouters:
    23 juli 2017
    Lindsay wat gaaf om te lezen en wat ongelofelijk stoer om dat te doen! GE-WEL-DIG! Ik volg je en wens je heel veel mooie indrukwekkende momenten
  19. Arthur Tadema:
    24 juli 2017
    Gaaf Linds naar Zuid Amerika , leuk weer je eerste verhaal , kijk uit naar de volgende.
  20. Femke:
    28 juli 2017
    Hoi meis, wat leuk om je weer te volgen!!! Echt petje af ik doe het je niet na... nou lekker genieten,maar dat komt wel goed. En ik volg je leuke en spannende verhalen! X Femke
  21. Lindsey:
    13 augustus 2017